Agilitykursen har börjat

12/4 Ögonlysning; Åker med husse, och för säkerhets skull min kompis Simsim, till verterinären i Ludvika för ögonlysning. Det gick jättebra och fick resultatet; "Ögon ua."
19/4 Åker med flocken till Njudung på agilitytävling den 20-21/4 . Mina kompisar Simsim, Atena och Romeo ska tävla. Min kompis Simsim gick det bar för, för hon kom hem med en SM pinne. Romeo hade tagit sig igenom banan utan fel. Hurra för mina kompisar.
 27-28/4 Rallylydnaskursen blev inställd pga för få deltagare. Synd. Men matte ska träna lite med mig på egen hand på klubben. Istället för kursen fick jag följa med husse och flocken till Tranås agilitytävling. Mina kompisar Simsim, Atena och Romeo skulle tävla.
                          
 
29/4 Nybörjar agilitykursen börjar på Ludvika brukshundsklubb. Vi blev 6 vovvar i kursen, 3 stora och 3 små.
Vi fick presentera oss och tala om våra ambitioner med kursen, jag sa SM om några år............ ha ha.
Våra kursledare Ewa och Olivia sa att vi skulle ha roligt och att vi skulle få mkt godis och beröm. Vilken bra kurs.
Tränade på rörligt underlag - ingen match. Sedan fick vi träna hinderhopp, framåt skickande mm. 1 hinder gick bra, 2 hinder gick också bra, men 3, äh då sprang jag förbi ett, men då fick jag gå tillbaka och prova igen, och då gick det bättre. Jag är sååå lättlärd säger matte och ger mig mycket god korv och goda köttbullar. Vilken bra kurs.
30/4 Åker med flocken och husbilen till Hällefors för  inoff.agilitytävling 1 Maj. Jag var med och socialtränade, träffade mycket snälla människor som klappade mig. Nu är jag sååå tuff så jag går väl fram till alla människor så man inte missar någon klapp eller godisl. Bra va?                 Vov fr "Cinna"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0