Lydnadskurskvällar

Måndag 10 september
Allmänlydnadskurs nr 4 av 6 Idag tränade vi; - Inkallning - Stoppkommando - Förbud ord NEJ - Sitt och ligg - Gå brevid - Gå förbi andra vovvar - Följa matte, kul - Visitation, daglig koll av öron, mun tassar, ögon, olika värme ex av benen - känna på båda benen ex vid skada, Vi talade om; belöning - motiviation, lydnad, jakt, parning, magomvridning, löpning, mat
Måndag 17 september
Näst sista gången. Roligt att träffa alla hundkompisar. Matte tycker att jag blivit bättre - jag skäller inte lika mycket på mina kompisar eller alla andra vovvar runt omkring. Idag var det 15 st småttingar uppe på klubben, de så lite rädda och vilsna ut. Det var uppstart för en valpkurs. Dem kände jag inte igen så då skällde jag lite på dem. Ute på planen tycker matte att det går väldigt bra, jag har blivit såååå duktig. det ycker faktiskt min "fröken" också. Hon kom fram när vi var klara för kvällen och sa att jag "verkligen gått framåt, utvecklats och blivit så duktig". Måste va bra för jag fick goa köttbullar. Idag tränade vi; - Gå fint/fot ( jag har bliviit sååå bra på detta) - Sitt och ligg - Sitt, stanna kvar - matte går runt mig när jag sitter stilla - Inkallning, mellan vovvar på båda sidor, och mellan andra vovvar - Gå förbi andra hundar, träna mattekontakt - Andra kontaktövningar
                                                                                                                                         Vov från "Cinna"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0