Semestervecka 2 med flocken

Måndag 23/7  Var i Sjötorp och gick kanalpromenad och tittade på slussande båtar i Göta kanal. Lite läskigt.
Tisdag 24/7. Gick på hamnpromenad i Spiken och tittade på många fiskmåsar (som jag gärna skulle ha jagat lite om jag fick). Åkte vidare till Läcköslott och gick på promenad där. Fikade, busade och badade. Åkte vidare till Åmål och stannade på ställplats i hamnen. Gick på promenad och åt glass och badade.
Onsdag 25/7 Badade i hamnen och åkte sedan vidare. Helt plötsligt ropar husse att vi ska åka in på Säffle BK och träna lite agility. Sagt och gjort. Vilket fint ställe, med stora fina gräsmattor att busa på. Hann med att träna lite tunnlar också innan vi drog vidare. Näst stopp blev Karskoga och en fin ställplats vid  ett fint bad. Så det blev mer bad och bus med flocken. På tordagen 26/7 landade vi hemma på "våran gata i stan" Grängesberg. Skönt att vara hemma på kända marker, gå på "vanliga" marker och skälla på mina egna grannar. På frdagen 27/7 var det dax igen att packa husbilen och dra till DalaFloda för agilitytävling hela helgen. Träffade bästa Camilla och Andreas och alla mina kompisar som syrran Charma och Socker och alla de andra, direkt när vi skulle parkera. Det blev bus hela helgen och promenader med kompisarna. Mycket träning vid agilitytältet för jag tycker det är läskigt när folk går förbi och helst skällande hundar. Då skäller jag på dom, och det ska man tydligen inte för jag fick mycket tillsägelser. Ja ja jag fick mycket beröm också, när jag tordes går fram och hälsa på folk.Ingen match om de hade godis i handen. Vi fick besök på lördagen i agilitytältet av husses småttingar, barn och barnbarn. Jag blev lite avis på dom och skällde lite, helst om de var lite häftiga i sina rörelser. Men de var snälla också och jag fick mycket godis.
 
                                                      Soliga semesterhälsningar fr Camms Cnabba Cinna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0