Semester med flocken

Rapport från första veckan på vår semester. Söndag 15 juli - söndag 22 juli
Det började med att vi packade husbilen och åkte ned mot Kil där Värmlandsrallyt, agilitytävling hela veckan började för vår del. Mina kompisar tävlade i Kil på måndagen, Torsby på tisdagen. Där träffade jag lilla kompisen Pi och busade med honom och sen var vi lediga och slappade på onsdagen. Vi campade på Skutberget i Karlstad onsdag kväll till lördag där agilitytävlingarna fortsatte.
 
Träffade mina uppfödare, Camilla och Andreas, i Karlstad och busade med syrran Charma och min bästis Socker. Var med vid  tävlingsbanorna och satt vid tältet och träffade många snälla människor och hundar.
 
På lördag kväll när alla agilitytävlingar var slut för veckan, packade vi ihop och åkte mot Köping. Stannade på en restplats och fick bada ur lera och lort från den blöta agilitygräsmattan/gyttjegropen i Karlstad, för på söndagen skulle det bli utställning och då ska man vara fin sa husse och matte.
 
Söndag 22 juli. Hundutställning i Köping
Träffade Camilla och Andreas och satt vid deras tält. Camilla klippte och gjorde mig så fin. Träffade flera pumisar och lekte med syrran Charma. Gick fint i utställningsringen och fick BIR och Hp och fina rosetter och mycket goa köttbullar. Tittade på flera pumisar som gick i ringen, vilade en stund i husbilen - det är jobbigt att vara på utställning. Sedan fick jag gå in igen, men då fick jag inte vara med längre. Skönt - då kunde jag leka med syrran Charma istället.
Packade ihop och sa hej då till Camilla och Andreas och alla pumisar och drog vidare mot husse och mattes smultronställe Sjötorp och Göta kanal.
 
                                                                                                                                                      Sommarhälsningar fr Cinna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0